Architekt Bedřich Feuerstein byl nejšťastnější v Japonsku, které mu dalo přesně to, co od života a práce čekal. Pro Čechy byl tehdy příliš věcný, pravdivý i kritický. Doma se uznání dočkal až po své smrti. O jeho díle a pohnutém osudu vychází kniha Bedřich Feuerstein - Cesta do nejvýtvarnější země.Kniha mladé historičky umění a architektury Heleny Čapkové se zaměřuje nejen na práci avantgardního českého architekta a scénografa Bedřicha Feuersteina (1892–1936), ale také zkoumá jeho společenský život a vztahy. Její texty vycházejí z rozsáhlého výzkumu archivů v Čechách i v zahraničí.
Hlavní linii tvoří Feuersteinův vztah k Japonsku, a sice ještě před tím, než odcestoval do této "nejvýtvarnější země světa". Tehdy se jako tolik jeho současníků ocitl pod vlivem japonismu, v letech 1926-1930 pak spolupracoval s tokijským ateliérem Čechoameričana Antonína Raymonda.